Melike Leblebicioglu


– Jeg er en av de introvertene som har kost meg ekstra mye med hjemmekontor, og som sånn sett syns det er litt nedtur at vi er på vei «tilbake til normalen».

Melike Leblebicioglu (Foto: NRK)

Melike Leblebicioglu (Foto: NRK)

MELIKE LEBLEBICIOGLU

Født 1986, bor i Oslo.

Hva holder du på med nå?

De siste 3 årene har jeg jobbet i NRK som produsent og executive, i tillegg til manusforfatter og redaktør. Der jobber jeg med å utvikle mange nye prosjekter for unge, og akkurat nå skriver jeg blant annet på ny sesong av 17 (sesong 4). Jeg er også kanalens hjelpende hånd på sesong 2 av Rådebank, som skrives av Linn-Jeanethe Kyed. I tillegg forbereder jeg meg på lanseringen av Norsk-ish til høsten, en serie jeg har skrevet med Bahareh Badavi. Denne serien er på mange måter veldig personlig, så jeg er glad jeg har en hel sommer til å forberede meg mentalt på at den (forhåpentligvis) skal sees av så mange!

Hvordan ser arbeidsplassen din ut?

Jeg har flyttet spisebordet mitt ut og laget meg et sommer-/koronakontor der. Noe helt annet enn et litt stusslig kontorlandskap på krinken. Jeg er en av de introvertene som har kost meg ekstra mye med hjemmekontor, og som sånn sett syns det er litt nedtur at vi er på vei «tilbake til normalen».

Din største kunstopplevelse?

Jeg er ikke en som aktivt oppsøker de store kunstopplevelsene, men noe jeg har tenkt mye tilbake på er en konsert jeg var på i Tyrkia som barn. Det var 40 varmegrader, jeg satt på skuldrene til pappa i flere timer og ventet på at en sanger som het Ahmet Kaya skulle opptre. Han var så forsinket at stemningen ble amper, folk buet og kastet ting på scenen. Når han omsider kom ut og begynte å synge, var det som om alt var glemt. Noen år etter dette døde han i eksil i Frankrike, han ble ikke eldre enn 43 år. Mange mener han døde fordi han lengtet så mye tilbake til Tyrkia. Samtidig var han i eksil fordi han mottok hets pga hans planer om å ha kurdiske sanger på det nye albumet sitt. Kanskje et paradoks for mange, men det sier jo bare noe om at de vanskeligste konfliktene er de vi har i oss selv. Jeg har hørt mye på musikken hans som voksen og det tar meg alltid tilbake til konserten som jeg er veldig glad for at faren min tok meg med på, selv om det kanskje ikke var så barnevennlig.

Hvilket ord mangler i den norske ordboken?

Behagorientert. Når det viktigste hensynet er å ha det behagelig, og alt annet må tilpasses deretter.

Hvilket medlem går pinnen til?

Anne Brigg <3

Legg inn kommentar

Vennligst oppgi ditt navn

Ditt navn er påkrevd

Vennligst oppgi en gyldig epostadresse

En epostadresse er påkrevd

Vennligst legg inn din melding

NORSKE DRAMATIKERES FORBUND - WRITERS GUILD OF NORWAY

Besøks- og postaddresse:
Kronprinsens gate 17
0251 Oslo

Telefon: 22 47 89 50
Epost: post@dramatiker.no
Org nr: 971 278 188

Dramatikerforbundet © 2020 Alle rettigheter. | Personvernerklæring | Ansvarlig redaktør: Monica Boracco.

WordPress fra wp-hosting.no