Barnefilmfestivalen - Pitchekonkurranse
Filmskapere med ønske om å realisere en kinofilm eller et tv-serieprosjekt for barn eller ungdom på Sør- og Vestlandet får nå mulighet til å vinne 100 000 kroner. Påmeldingsfristen er 15. februar 2022!
Redaksjonen, 03.02.2022
MEDIEFONDET ZEFYR og BARNEFILMFESTIVALEN inviterer for 5. år på rad til pithekonkurranse. Formålet er at premiepengene skal brukes til å produsere en pilot for vinnerprosjektet. Festivalen arrangeres i sin helhet fra 26. april til 1. mai 2022. Finalen i konkurransen avholdes i Kristiansand fredag 29. april 2022.
Regler 2022
-
Innsendt pitchedokument skal være maks 1 A4 side (Arial. 12 pt) og omhandle beskrivelsen av en kinofilm eller en tv-serie med barn eller ungdom som målgruppe.
-
Pitchedokumentet skal kun inneholde tekst og beskrive prosjektets handling. Dokumentet skal være anonymt og skal slik ikke inneholde informasjon om forfatter eller noen andre involverte parter.
-
Ettersom regional tilknytting vektlegges, må alle søkere (i eget felt i søknadsskjemaet) forklare hvordan prosjektet er tenkt realisert i regionen, nærmere bestemt Zefyrs virksomhetsområde*.
-
Vinnerprosjektet skal være tilknyttet en produsent på innsendingstidspunktet.
-
Pitchen skal lastes opp som pdf. Filnavnet må inneholde tittelen på pitchen.
-
Innsendte bidrag vil bli vurdert av en oppnevnt jury, som også vil være til stede under festivalen, foreta vurdering og kåre en vinner.
-
6-8 prosjekter inviteres til å pitche sitt prosjekt fredag 29. april under Barnefilmfestivalen 2022.
-
Inviterte deltakere vil få beskjed innen 1. april 2022.
* Møre og Romsdal, Vestland, Rogaland, Agder, Vestfold og Telemark.
Tidligere vinnere:
2021: «Høsten» av Kristian Landmark
2020: «Grevlingene» av Paul Magnus Lundø
2019: «Globus» av Johan Kaos
2018: «Lille kriger» av Nick Hegreberg
https://barnefilmfestivalen.no...
Barnefilmfestivalens facebookside:
https://www.facebook.com/barne...
120 millioner til kunstnere
Regjeringen styrker ordninger for kunstnere med nesten 120 millioner kroner, for at flest mulig skal komme seg gjennom pandemien og opprettholde aktiviteten.
Om vederlagsordningene
I disse dager jobber de fleste kunstnerorganisasjonene med å endre vederlagsordningene slik at de blir i tråd med den nye loven om kollektiv forvaltning. Det gjør vi også her i Dramatikerforbundet.